Rawpress

아날로그 감성의 스토리텔링을 통한 콘텐츠 크리에이터 그룹

로우프레스Rawpress는 ‘가공되지 않은 날 것Raw’와 ‘잡지, 출판Press’가 결합해 ‘있는 그대로의 콘텐츠를 담아내는 매체’를 의미하는 신조어입이다. 제호에서 보여지듯이 로우프레스는 아날로그적 시선으로 동시대인들의 삶에서  일어나는 현상들을 들여다보며, 그들의  라이프스타일을 진정성있게 담아내는 콘텐츠 크리에이터 그룹입니다.
_
Our company is a contents generator, sharing people’s stories related to dining and living spaces. We are especially committed to developing projects set in the space of the kitchen, candidly and realistically observing our contemporaries’ sensibilities and tastes and rapidly changing lifestyle codes. 

Magazine Boouk

로우프레스가 발행하는 감성 라이프스타일 매거진 < BOOUK >은 부엌을 통해 동시대 사람들의 먹고사는 일, 식食과 주住에 대한 이야기를 풀어내는 인터뷰 중심 격 계간지입니다. 부엌에 대한 의미는 물론 그 안에 담긴 사람들의 생활 패턴부터 취향과 감성까지, 그들만의 고유하고 가치 있는 식문화를 통한 라이프스타일을 들여다봅니다.
_
Magazine Boouk is a bi-annual publication that focuses on interviews, sharing our contemporaries’ stories revolving around the kitchen, narrating their dining and residential interests. We explore the significance of the kitchen and the daily patterns, tastes and sensibilities that unfold in this space. We reveal the unique perspectives and values through our observations of dining culture. 

Seeking Analog Sensibility in the Digital Era.


by RAWPRESS

Composition

매거진 < BOOUK >은 격 계간지로서 기존의 월간지와는 달리 매 호 하나의 큰 주제의 부엌을 정해 심도 있게 풀어가고 있습니다. 잡지가 아닌 단행본을 읽는 것처럼 깊고 무게감 있는 내용으로 독자들에게 소장가치 있는 책 다운 매거진을 추구합니다. 주제에 해당하는 사람들의 인터뷰 과정에서 식사를 통해 타인의 부엌을 공감하고, 자연스러운 분위기에서 깊이있는 대화를 이끌어내는 방식을 취하고 있습니다. 따라서 인터뷰 또한 문답 형식으로 독자들은 마치 인터뷰이와 직접 대화를 나누는 듯한 느낌을 받습니다. 더불어 부엌을 새로운 관점으로 바라보는 가치 있는 시각들을 담은 인터뷰, 부엌 공간 인테리어와 제품 및 브랜드를 다루는 셀렉션, 부엌에 대한 에세이, 주제를 은유적으로 해석하여 풀어낸 화보 등과 같이 하나의 주제를 다양한 콘텐츠로 풀어냅니다. 또한 사진과 일러스트를 통해 시각적 아름다움과 재미를 더하여 독자들이 주제를 더 쉽고 주목할 수 있도록 구성되어 있습니다.
_
Boouk Magazine is a bi-annual publication. Unlike monthly magazines, each volume of Boouk features in-depth investigations of a theme related to the kitchen. In contrast to the superficiality of most magazines, our publication offers contents as rich and substantial as a book, making each volume a collectible item for our readers. Through interviews with cultural leaders who offer insights on the theme, readers will experience empathy delivered through meals in another person’s kitchen. The interviews are intended to elicit deep conversation in a natural atmosphere. The interviews unfold in a Q&A format, giving the reader the feeling of being engaged in a personal conversation with the interviewee. The magazine offers a diversity of contents revolving around one theme, including interviews that offer new valuable perspectives on the kitchen, featured selections that present the kitchen’s spatial interior along with products and brands, essays regarding kitchens, and pictorials that take a metaphorical approach to the theme. The photos and illustrations add visual beauty and pleasure, making the theme all the more accessible and appealing to readers.

Field

매거진, 카탈로그 & 매가로그, 단행본, 영상, 전시&이벤트 기획 등 ‘로우 라이프 코드 RAW LIFE CODE’를 
바탕으로 한 디지털 & 아날로그 컨텐츠 제작.

People

로우프레스는 동시대인의 라이프스타일에 관심을 가진 다양한 분야의 크리에이터가 모여 ‘라이프스타일 콘텐츠’를 만드는 집단입니다. 각자 고유한 에디터십과 강한 프라이드를 갖고 로우프레스 일원으로 함께합니다.